Wyświetlanie wszystkich wyników: 7

Bakalie to zdrowa, słodka przekąska złożona z suszonych owoców i orzechów. W polskiej kuchni bakalie bardzo często dodawane są do wypieków. Niekiedy też używa się ich do produkcji domowych nalewek albo mięsnych marynat. Po owocowo-orzechowe mieszanki sięga się głównie ze względu na ich smak. Nie bez znaczenia są także ich wartości odżywcze.

Co tworzy bakalie?

Klasyczne bakalie to suszone owoce egzotyczne, głównie rodzynki, figi i daktyle, wymieszane z orzechami.

Obecnie do bakalii często dodaje się jeszcze kandyzowaną skórkę pomarańczową, suszone śliwki albo morele. Jest też większa różnorodność orzechów.

Dużą popularnością na polskim rynku cieszy się mieszanka studencka. Powstaje na bazie orzeszków ziemnych i rodzynek oraz mieszanki prażonych orzechów. Dostępne są także w naszym sklepie internetowym.

Jeszcze inną bardzo lubianą przekąską są nasiona słonecznika. Dojrzewają w ciepłych promieniach tureckiego słońca. Lekko uprażone i doprawione dla smaku niewielką ilością soli.

Samodzielnie można przygotować swoją własną paczkę bakalii. Oferujemy między innymi wysokiej jakości migdały, pistacje, orzechy laskowe, orzechy nerkowca. Do tego suszone owoce prosto z Turcji, przygotowane według tradycyjnych metod. Bez siarkowania i innych sztucznych dodatków.

Jakie bakalie są najbardziej wartościowe?

W przypadku bakalii istotny jest nie tyle skład, ile sposób ich przygotowania.

Tak naprawdę wszystkie suszone owoce i orzechy są zdrowe. Natomiast ich właściwości mogą się zmieniać wskutek nieprawidłowej obróbki oraz nieodpowiedniego przechowywania.

Dostępne w naszym sklepie bakalie są suszone tradycyjnymi metodami. Z zachowaniem wymaganej temperatury, wilgotności oraz cyrkulacji powietrza. Bakalie są też poddawane naturalnej konserwacji. Wszystko po to by nie rozwinęła się na nich pleśń, czy groźne bakterie.

Zarówno owoce, jak i orzechy, zbierane są w odpowiednim momencie. Mają wtedy najlepszy smak i najwięcej wartościowych składników odżywczych.

Pojemniki na bakalie

Po zakończeniu procesu suszenia, a w przypadku orzechów prażenia, bakalie są umieszczane w hermetycznych opakowaniach. Tak przygotowane trafiają do sklepów.

Bakalie warto przechowywać w odpowiednich pojemnikach.

Wybierając bakalie, koniecznie należy sprawdzić ich datę ważności. Warto sprawdzić również skład. Jak się okazuje, niektóre mieszanki są jeszcze sztucznie dosładzane. Czasem zawierają zbyt dużo soli. Wtedy nie są już tak dobrym składnikiem codziennej diety.

Wartości odżywcze bakalii?

W suszonych owocach jest dużo witamin, polifenoli, błonnika i antyoksydantów. Mnóstwo wartościowych składników dostarczają także orzechy.

W pistacjach jest mnóstwo witaminy B1 oraz witaminy E. Do tego potas, fosfor, magnez, mangan, miedź, kwas foliowy, wapń.

Migdały dostarczają cennego białka, tłuszczów nienasyconych oraz witaminy E, dzięki czemu wzmacniają układ krążenia. Poprawiają wygląd skóry, chronią przed chorobą wieńcową i zmianami nowotworowymi.

W orzechach włoskich jest dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Obniżają one poziom cholesterolu. Zawierają też bardzo dobry dla serca kwas linolowy i alfa-linolenowy.

Orzechy laskowe dostarczają przede wszystkim witaminy E. Posiadają też dużą ilość witamin z grupy B, błonnika i potasu.

W orzechach nerkowca również jest dużo witaminy B. Wpływa to pozytywnie na układ nerwowy oraz kondycję skóry, włosów i paznokci. Dodatkowo orzechy nerkowca mogą zredukować ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II. Składniki w nich zawarte zwiększają wrażliwość komórek na insulinę. W nerkowcach jest też sporo cynku, selenu oraz witaminy K.

Po ziarna słonecznika warto sięgać ze względu na nienasycone kwasy tłuszczowe. Również ze względu na witaminy A, B, E i D, antyoksydanty, wapń, potas, żelazo oraz cynk.

Czy bakalie mogą być tuczące?

Wartość kaloryczna orzechów może na początku odstraszyć. Nie są to jednak tak zwane puste kalorie, jak w zwykłych słodyczach. W orzechach jest sporo tłuszczów. To tłuszcze nienasycone, które są bardzo potrzebne dla naszego zdrowia. Jest i błonnik, poprawiający metabolizm. Orzechy mają także niski indeks glikemiczny. Można nimi na długo nasycić głód. Inaczej niż w przypadku batonów albo chipsów, po których szybko znowu chce się jeść.

Inaczej mówiąc, warto wprowadzić do swojej diety wysokiej jakości orzechy. Najlepiej bez sztucznych dodatków, jak te, które można nabyć w naszym sklepie. Śmiało po orzechy sięgać mogą diabetycy, bo zawartość cukru w orzechach jest bardzo niska. Przy okazji dostarcza się organizmowi błonnik, przeciwutleniacze oraz kwasy omega. Oczywiście, z orzechami nie należy przesadzać. Zalecana dawka dzienna to około 25 g orzechów, najlepiej różnego rodzaju.

Z czym można jeść orzechy?

Orzechy są na tyle smaczne, że można jeść je solo, bez żadnych innych dodatków. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by wzbogacać orzechami różne potrawy.

Dostępne u nas orzechy pasują do jogurtów, owsianki, zupy mlecznej. Można je dodać do sałatki albo zupy kremu. Razem z suszonymi owocami idealnie uzupełniają deskę serów. Pokrojone na drobne kawałki będą pysznym uzupełnieniem lodów i ciast.

Bakalie sklep online

W naszym sklepie dostępne są orzechy prażone i przyprawiane. Marka Tadim to jedna z najstarszych marek tureckich specjalizujących się w przekąskach z wysokiej jakości orzechów. Znana z mixów prażonych i solonych orzechów. Na uwagę zasługują tureckie pistacje, które charakteryzują się wspaniałym smakiem. A także tureckie orzechy laskowe.